Thursday, March 26, 2009

kuatkanlah hatimu..

ya ALLAH,
Aku insan dan hambaMu yang lemah dan tidak berdaya.
Kau kuatkanlah hatiku dalam menempuh ujian yang saban hari,saban detik yang tidak puts2 ini..
sedih rasa hati ini..tapi,aku mengharapkan maghfirah dariMu ya Allah...
kuatkan kesabaranku pada saat ini.. berat terasa bebanan di bahu mahu menanggung masalah2 dan tanggungjawab yang makin bertambah.. tetapi, sesungguhnya aku tahu,ini adalah tarbiyah dari MU supaya aku menjadi insan yang tabah dan cekal dalam menghadapi hidup ini..

ya Allah,
Kau tenangkanlah hatiku,
hati kedua ibubapaku,
rungkaikanlah masalah2 yang menghimpit aku di saat ini dengan petunjuk dan hidayah dari Mu..
peliharalah kami, hamba2 yang ingin berjuang di jalanMu ini..
terasa perit di kerongkong,
terasa sakit di dada,
tetapi, inilah sebenarnya kehidupan..

'adakah kamu mengatakan bahawa kamu beriman selagi mana kamu belum di uji'..
keyakinanku pada 'ayat' Mu ini ya Allah,menguatkankan lagi diri yang kerdil ini untuk meneruskan kehidupan di dunia persinggahan ini...
terima kasih dan aku bersyukur atas segala nikmat yang sentiasa Kau limpahkan untuk aku dan keluargaku..sampai saat ini,aku masih mengakui bahawa, nikmat iman dan islam adalah yang paling berharga dan yang paling aku dambakan saban waktu..
jika kehilangan keduanya,aku tidak tahu apa yang akan aku lakukan bila di uji sebegini hebat...

ya Allah,
Kau yang menciptakan aku dan hanya Kau sahaja yang memahami diri ini..
sesungguhnya,pengetahuanMu meliputi setiap zarah2 dan atom2 yang sentiasa bergeseran dan berlanggaran antara satu sama lain..

kurniakanlah ya Allah bagi ku kekuatan...
sesungguhnya, aku mendambakannya..

No comments:

Post a Comment